Śliczne świąteczne pierniczki. Doskonały przepis na ciasto i lukier.

Przedstawiam Wam mój idealny przepis na pierniczki i lukier! Co roku piekę je właśnie z tego przepisu. Pierniczki po upieczeniu twardnieją, ale wystarczą im dwa dni aby stały się mięciutkie i rozpływające w ustach. Możecie podarować je swoim bliskim lub zawiesić na choince. Jeśli chcecie przechowywać je w zamkniętej puszce najlepiej co 2 dni umieszczać w niej świeżą skórkę z jabłka - pierniki bardzo szybko staną się miękkie. Polecam!


Składniki na ciasto: 
  • 50g masła
  • 200g miodu
  • 200g cukru
  • 450g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie przyprawy do pierników (40g)
Lukier:
  • białko z 1 jajka
  • 200g cukru pudru
  • strzykawka do lukru
Ozdoby:
  • białe i złote jadalne perełki
  • czerwone wstążeczki

Sposób przygotowania:
  1. Miód, cukier i masło rozpuszczamy w rondelku z łyżką wody. Dodajemy całą przyprawę do pierników. Całość zagotowujemy, a następnie studzimy. Mąkę mieszamy z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodajemy jajko i masę z rondelka. 
  2. Składniki zagniatamy na elastyczne ciasto, posypujemy mąką i zawijamy w folię spożywczą. Odstawiamy do lodówki lub w chłodne miejsce na kilka dni by ciasto dojrzało (wystarczy kilka dni, ale ja zawsze trzymam minimum 4 doby). Jeśli chcecie podzielić się piernikami z przyjaciółmi jeszcze przed świętami, warto zrobić ciasto już na początku grudnia, a po dwóch tygodniach leżakowania pierniczki upiec. 
  3. Po tym czasie wyciągamy ciasto z lodówki i wałkujemy na placek o grubości 0,5 cm. Foremkami wycinamy pierniczki (ja najbardziej lubię Gwiazdki). Układamy je na natłuszczonej blaszce (natłuść ją margaryną, by nie przypalić pierników).
  4. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180ºC przez 5-8 minut (musisz pilnować!)
  5. Gdy pierniczki wystygną koniecznie trzeba je pięknie polukrować! Białko mieszamy z cukrem pudrem, masa musi być bardzo gęsta (w razie potrzeby możesz dosypać więcej cukru pudru). Następnie lukier wkładamy do strzykawki i formujemy wzorki. 
Pomysły na ozdobienie pierniczków znajdziesz poniżej:









Wciąż za mało inspiracji? Zapraszam serdecznie do przeczytania artykułu o świątecznych ciasteczkach "Renifery Rudolfy i Laski Świętego Mikołaja" i GingerbreadA już w przyszłym tygodniu podam Wam doskonały przepis na muffinki piernikowe z pyszną masą migdałową! 



Zapraszam serdecznie na moją stronę! www.bialydesign.pl BIAŁY DESIGN AGENCJA ŚLUBNA

W ofercie mojej firmy jest: fotobudka, ledowy napis LOVE, aparaty Instax Mini, dekoracje ślubne, florystyka ślubna, a także kompleksowa organizacja i koordynacja ślubu i wesela. Wrocław i Dolny Śląsk, ale dla ciekawego projektu dojadę na drugi koniec Polski, a nawet i świata :).


Komentarze

  1. Przepis fenomenalny!! Osobiscie sprawdzałam w zeszłym roku! Dzieki Gosi zrobiłam przepyszna świąteczne pierniczki! Dziekuje Ci bardzo i serdecznie Cie pozdrawiam!! Wielbiąca Cię Majeczka ;) <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu, te pierniczki są takie śliczne, że mam ochotę je upiec. Upiekłam norymberskie i już śladu po nich nie ma. Więc koniecznie muszę upiec, żeby było piernikowo na Święta. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :). A ja właśnie nigdy nie jadłam norymberskich i muszę zrobić z Pani przepisu! :)

      Usuń
  3. Na widok tak polukrowanych pierniczków nabrałam apetytu. Już czuję zapach pierników i bardzo chętnie skorzystam z Twojego przepisu.
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apetyt jest wskazany! :) Dziękuję i serdecznie polecam ten przepis! :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Booooosze jakie piękne! Jakie cudowne dekoracje! Zapewne smaczne, ale przede wszystkim bardzo świąteczne! Chyba samo robienie i pieczenie było mniej pracochłonne niż dekorowanie... Mam nadzieję że mi się dzisiaj przyśnią takie cudowne ciacha! Pozdrawiam. http://sloik-pelen-magii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, samo pieczenie to pestka, ale na dekorowanie trzeba poświęcić sporo czasu... W planach mam jeszcze Chatkę z piernika i "mini chatki do kawki" to zawieszenia na kubek! Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu uporam się z uczelnią i znajdę czas na lukrowanie Chatek. Najwyżej zatrudnię jakiegoś Małego Elfa do pomocy, haha :). Może mój Chłopak coś polukruje? Ten lukier jest na tyle fajny, że bez większych zdolności plastycznych można stworzyć Mini Arcydzieła. Słodkich snów życzę :)

      Usuń
    2. Uprzejmie donoszę że dziś wieczorem zabieram się za robienie pierniczków z tego właśnie przepisu :) Mam nadzieję że skruszeją akurat na święta :) Przy okazji dam znać jak mi się udały :) Pozdrawiam i dziękuję za inspirację! http://sloik-pelen-magii.blogspot.com#sthash.jCFSX68N.dpuf

      Usuń
    3. Bardzo mi miło! :) Trzymam kciuki, na pewno będą pyszne! Będę zaglądać na pani bloga w poszukiwaniu zdjęć :). Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Jakie cudne ozdobienie wypieków - to byłoby dla mnie największym wyzwaniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi Pani podjąć wyzwanie i ozdobić :) Trzymam kciuki, na pewno wyjdą ślicznie! :)

      Usuń
  6. Wyglądają przepysznie chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie, przepis jest bardzo fajny :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty